Peste 90% dintre profesori au o atitudine deschisă în ceea ce priveşte utilizarea noilor tehnologii la clasă

Tablete, telefoane inteligente, mese multi-touch – copiii le iubesc și ar petrece ore în șir jucându-se pe ele. Însă știați cum pot fi ele utilizate cu succes în educație?

93,3% dintre profesorii care au participat la un studiu realizat de specialiștii SIVECO și-au exprimat preferința pentru materiale educaționale adaptate propriilor abordări la clasă. Folosite sub îndrumarea profesorilor, acestea aduc beneficii pedagogice majore.

Studiile internaționale confirmă această tendință. În SUA, de exemplu, între 96% și 99% dintre profesorii care predau discipline exacte în învățământul primar și secundar utilizează materiale educaționale personalizate, dezvoltate chiar de ei sau de furnizori pe care îi selectează ei înșiși.

Aceste realități au fost reconfirmate și pentru România, în cursul Săptămânii Altfel. Pe 18 și 19 aprilie, profesori și elevi din clasele a VII-a și a VIII-a de la școala 195 din București au vizitat sediul SIVECO. Ei au avut ocazia să testeze cele mai noi tehnologii aplicate în educație, cum ar fi realitatea augmentată, mediul virtual 3D imersiv sau mesele multi-touch.

“Copiii au fost fascinaţi de inovaţiile pe care le-au văzut la SIVECO: mesele multi-touch la care şi-au verificat cunoştinţele şi în acelaşi timp au descoperit informaţii noi, lucrând în echipe formate ad-hoc, ecranul cu camere video, ochelari speciali și un stilou interactiv cu care au putut studia în detaliu diverse obiecte, utilitarele cu care se realizează aplicaţiile informatice. Am fost plăcut impresionaţi de atmosfera de lucru din această companie, de bunăvoinţa, deschiderea şi amabilitatea cu care ne-au fost prezentate „minunile tehnologiei informaţiei”. Atât elevii cât şi profesorii şi-ar dori să aibă posibilitatea să utilizeze mijloacele informatice moderne în procesul de învăţare”, spune Monica Corbuș, profesor de matematică la școala 195.

Mesele multi-touch permit o interacțiune naturală, aplicația educațională putând fi folosită de mai mulți copii în același timp, fiecare având un anumit rol și o anumită sarcină de îndeplinit. Astfel, aceste dispozitive stimulează colaborarea dintre elevi și profesori, îi angajează în activități de grup și îi motivează să experimenteze. Ca urmare, învățarea se face prin descoperire și prin construirea cunoașterii, și nu pe memorarea mecanică a cunoștințelor.

“Elevii care ne-au vizitat săptămâna aceasta fac parte din generația digitală, așa că au fost încântați să se joace cu masa multi-touch și să experimenteze realitatea virtuală. Pentru ei învățarea se face oriunde, oricând, prin interacțiune permanentă, colaborare și feedback imediat. Aplicațiile dezvoltate de noi combină informația captivantă de la școală cu activitatea fizică, a jocurilor, din viața reală, aducând mari avantaje educaționale și interactivitate orelor tradiționale”, spune Radu Jugureanu, directorul departamentului eContent din cadrul SIVECO România.

O altă inovație ce poate fi aplicată în educație este zSpace, un sistem de realitate virtuală, ce permite elevilor să observe obiecte educaționale, la fel ca în viața reală. Folosind un ecran prevăzut cu camere video, ochelari speciali și un stilou interactiv de mare precizie, elevii pot manipula diverse obiecte virtuale, cum ar fi organele interne ale corpului, scheletul uman sau părți ale unei mașini, pentru a le studia în detaliu.

Realitatea augmentată, pentru care SIVECO a dezvoltat conținut educațional interactiv, oferă cea mai avansată experiență imersivă de învățare pentru elevi. Utilizând o cameră video şi un calculator, elevii pot manevra cu uşurinţă diverse obiecte educaţionale virtuale. Realitatea augmentată permite interacţiunea între utilizator şi un obiect virtual, a cărui mişcare poate fi controlată de către utilizator şi redată prin senzori digitali în timp real, fără a folosi ochelari speciali.

“În școlile în care s-a adoptat utilizarea tehnologiei în structura tradiţională de predare, se simte deja trecerea de la centrarea pe activitatea profesorului, la centrarea pe elev și pe construirea unui bagaj unic de cunoștințe. De altfel, tendința mondială care se conturează tot mai clar este cea de învățare personalizată, în care tehnologia are un rol cheie, permițând crearea de conținut, tranmiterea informației și monitorizarea permanentă a progresului elevilor”, completează Radu Jugureanu.

Aplicațiile inovatoare de tip eLearning dezvoltate de SIVECO sunt implementate în peste 15.000 de şcoli din Europa, Orientul Apropiat, Africa şi CSI.

De-a lungul timpului, proiectele educaționale marca SIVECO au fost recunoscute ca exemple de bună practică în competiții internaţionale de renume, precum International Project Management Association (IPMA), World Summit Awards, eLearning Awards sau European Software Excellence Awards.

Sursa: Siveco Romania

This entry was posted in Cadre didactice and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.